sunnuntai 20. joulukuuta 2015

Jouluilo läheisten auttamisesta

Herkkua on siinä monenlaista, monenlaista. 
Kuiske kuuluu miltä ruoka maistaa, ruoka maistaa. 
Tip, tap, tip, tap...

Iloinen puheensorina ja nauruhelinä raikuvat keittiössä. Leipureiden posket hehkuvat punaisina työntouhussa. Pöydät täyttyvät toinen toistaan makoisimmista jouluherkuista. Lopulta ihana tuoksu täyttää koko kodin. 


Tiikerikakkuja, pulia ja joulutorttuja juuri uunista otettuna

Vanha tätini nautti silminnähden saadessaan kaverin joululeivonnaisten tekemiseen. Koko ikänsä hän on leiponut ahkerasti pullaa, piirakoita, rönttösiä ja tiikerikakkuja. Niitä hän on jopa myynyt kesäisin torilla. Nyt eivät kädet enää toimi entiseen malliin.


Vaakakuva: Talven valo -teos Kuhmo-talon aulassa

Olen viimepäivinä miettinyt, mistä hyvä joulumieli syntyy? Minä olen sen saanut läheisteni auttamisesta. Viimeisen kahden viikon aikana olen saanut suuren ilon ja joulurauhan, kun olin tekemässä joulua veljeni ja tätini kodeissa.


Pystykuva: Enkeleitä kaarisillalla

Oma joulu on vielä tekemättä, mutta onhan minulla vielä aikaa vaikka mihin. Ilolla ja rakkaudella tehty työ antaa suuren nautinnon ja runsaasti energiaa. Olen suuresti kiitollinen siitä, että olen voimissani niin henkisesti kuin fyysisestikin.


Vaakakuvan muokkaus: iPhoton musta-valkoinen filtteri


Mitä parhainta Joulunaikaa!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti